ما أكثر ما تريد هذه الحكومة تنفيذه ولكن هل تستطيع ؟  
سورية الجميلة RSS خدمة   Last Update:16/01/2022 | SYR: 03:58 | 17/01/2022
الأرشيف اتصل بنا التحرير
TopBanner_OGE

 مبادرة إنسانية لافتة وطيبة…لأجنحة الشام
11/12/2021      


أجنحة الشام
 

مبادرة إنسانية لافتة وطيبة…أجنحة الشام للطيران تنفذ رحلة جوية مجانا لإجلاء السوريين العالقين في مينسك- بيلاروسيا وإعادتهم إلى الوطن

سيرياستيبس :

في مبادرة انسانية هامة وإنطلاقاً من مسؤوليتها الإجتماعية والوطنية قامت أجنحة الشام للطيران البارحة بتنفيذ رحلةً خاصةً إلى العاصمة البيلاروسية – مينسك بهدف إجلاء عدد من اللاجئين السوريين العالقين في بيلاروسيا وإعادتهم إلى وطنهم سورية.
هذا وقد أقلعت الطائرة من مطار دمشق الدولي، وهي لا تقل على متنها أي مسافر، متوجهةً إلى العاصمة مينسك في بيلاروسيا حيث هبطت في مطار مينسك الدولي البارحة تمام الساعة 02:50 بتوقيت غرينتش ثم عادت و أقلعت من مطار مينسك الساعة الثالثة والنصف صباحاً عائدةً الى مطار دمشق الدولي وعلى متنها (96 مسافراً) من السوريين العالقين في بيلاروسيا وقد نفذت أجنحة الشام للطيران الرحلة بالكامل ودون أن يتحمل المسافرين العائدين لبلدهم أي أعباء مادية.
الجدير بالذكر أن هذه الخطوة من قبل أجنحة الشام للطيران تأتي ترجمةً صريحةً وعمليةً لنواياها السليمة في خطة تشغيلها لرحلاتها وفي مساعدة العالقين السوريين في بيلاروسيا الذين يرزحون تحت ظروف مناخية قاسية ومن أجل تأمين حمايتهم وإعادتهم بسلام وأمان إلى بلدهم سورية.
كما أن هذه الخطوة تمثل مؤشراً هاماً في ضحد المزاعم والادعاءات التي توجها دول الاتحاد الأوربي للشركة بأنها كانت تقوم بنقل السوريين بهدف الهجرة غير الشرعية عبر بيلاروسيا إلى تلك الدول حيث أن أجنحة الشام للطيران كانت قد قامت بتشغيل رحلاتها الى (بيلاروسيا) لأغراض تجارية وتنشيطاً لحركة التجارة والتبادل الثقافي والسياحي بين البلدين سورية وبيلاروسيا والتي تربطهما معاً علاقات صداقة تاريخية ومتينة تعود لعشرات السنين، إضافةً لأهمية الخط الجوي في خدمة ونقل العديد من الطلاب السوريين الذين درسوا وما زال الكثيرمنهم يدرس بجامعات ومعاهد بيلاروسيا حتى الأن.
وقد أعلنت أجنحة الشام للطيران في وقت سابق عن إيقاف رحلاتها الجوية الى مينسك بشكل كامل والتي سبقت بها العديد من شركات الطيران المماثلة التي كانت تشغل إلى بيلاروسيا، هادفةً بذلك في منع التسبب بحدوث أزمة انسانية كانت قد لاحت على الحدود مؤخراً بين بيلاروسيا وبولندا، حيث جاء هذا القرار بالتزامن مع رغبة الشركة أيضاً في توضيح مواقفها إزاء ما يحدث قبل أن توجه لها أي إتهامات في نقل لاجئين عبر بيلاروسيا.
هذا ولن تتردد أجنحة الشام للطيران في تنفيذ رحلات جوية مماثلة الى بيلاروسيا فور ظهور طلبات جديدة من السوريين الراغبين في العودة إلى وطنهم الأم، وبذلك تترجم الشركة وبشكل لايدع مجالاً للشك، إستراتيجيتها في العمل المجتمعي والانساني والانتماء الوطني.

……………

In a humanitarian initiative, Cham Wings Airlines performs a free flight to evacuate Syrians stranded in Minsk – Belarus and
Return them their homeland Syria

In an important humanitarian initiative and due to its social and national responsibility, Cham Wings Airlines has performed a special ferry flight yesterday from Damascus to the Belarusian capital – Minsk, to evacuating a number of Syrian refugees stranded in Belarus and bring them back to their homeland, Syria.
The plane took off from Damascus International Airport, without any passengers on board, heading to the capital, Minsk, in Belarus, where it landed at Minsk International Airport yesterday at 02:50 GMT, then returned and took off from Minsk Airport at 3:30 in the morning, back to Damascus International Airport with (96 passengers) of Syrians stranded in Belarus on board.
The company has carried out the entire flight, without any financial burdens on the passengers returning to their country.
It is worthy to mention herein that this step by Cham Wings Airlines comes as an explicit and practical translation of its sound intentions in its operational plan for its flights and to assist Syrians stranded in Belarus who are suffering under harsh climatic conditions and in order to secure their protection and return them safely to their country, Syria.
It is worthy also to mention that Cham Wings Airlines had operated previously its flights to (Belarus) for commercial purposes and to stimulate trade and to strengthen the bilateral historical relations between both countries, Syria and Belarus.
In addition to that, the company has operated its previous flights to Minsk to help many Syrian students who have been studying in Belarusian universities and institutes up to date and to ensure of linking them with their mother country.
A few weeks earlier, Cham Wings Airlines had announced earlier the complete suspension of its flights to Minsk, preceded by this decision many similar airlines that were operating to Belarus, with the aim of preventing the outbreak of a humanitarian crisis that had recently loomed on the border between Belarus and Poland. This decision coincides with the company’s desire to clarify its position regarding what is happening before any accusations directed against it of transporting refugees through Belarus.
However, the company will not hesitate to perform similar flights to Belarus as soon as new requests would appear from Syrians who wish to return to their country and thus the company will translate by this and beyond any doubt, its strategic in community and humanitarian work and national affiliation.


شارك بالتعليق :

الاسم : 
التعليق:

طباعة هذا المقال طباعة هذا المقال طباعة هذا المقال أرسل إلى صديق